måndag 26 september 2011

Konfirmankonferens

Förra veckan deltog jag i en nordisk konfirmandkonferens i Sverige. Där träffade jag ett hundratal församlingsanställda som älskar att jobba med konfirmander. Vi lyssnade på föredrag, deltog i seminarier och utbytte tankar, idéer och erfarenheter.

Det var särskilt ett seminarium som gav mig vidgade vyer. Det var ett seminarium som handlade om Vadstena församlings ungdoms- och konfirmandarbete. Ett konfirmandarbete helt annorlunda än alla andra som jag någonsin stiftat bekantskap med. Läs mer på deras hemsida.

Även om jag inte vill göra exakt så som i Vadstena så gav seminariet inspiration att tänka ännu mera utanför den traditionella boxen. Och jag fick nya idéer som jag aldrig skulle ha vågat tänka om jag inte mött ungdomsarbetarna i Vadstena församling.

Inspirerad till tusen ser jag fram emot att planera skribaförnyelsen i höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar