torsdag 16 februari 2012

Motiverad!

Från och med i måndags jobbar jag heltid med skribaförnyelsen i vår församling. Jag är tjänstledig från mitt förordnande som församlingspastor fram till och med 10.4. Under den tiden ska jag utarbeta och sammanställa ett skribamaterial som vi ska använda i församlingen. Det här är möjligt tack vare ett stipendium från en fond för utvecklande av ungdoms- och konfirmandarbete som finns vid domkapitlet. Tack för det! Jag är mycket motiverad och tycker att det är fantastiskt roligt att gå till jobbet (jag har fått låna en plats på reuterska forskarvinden) varje morgon och på heltid fundera på skriba.

Ett av nyckelorden i vår skribaförnyelse är motivation. Vi drömmer om att skapa en skriftskola som motiverar konfirmanderna så att de själva vill skapa sin skribaberättelse. Målet är att konfirmandernas längtan, drömmar, vilja styr och motiverar dem. Är detta möjligt? Ja, det tror jag!

Kolla in den här fantastiska youtube-filmen så fattar du vad jag menar.

Mia

3 kommentarer:

  1. Varför finns här ingen "gilla-knapp"?
    Jag skulle ha använt den nu!

    -Sussi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för gillandet :) Jag ska fixa en gillaknapp. Det måste väl gå?

      Radera